Varning för ras

Jag skriver visst mest när jag mår dåligt.
 
Idag ett besök på psykiatrins akutenhet. Det får mig att känna mig så dubbel. Ena dagen patient, andra dagar fullt upptagen med att jobba med klienter.
 
Å ena sidan förstår jag verkligen att det kunde vara jag, att jag inte är mycket bättre än "dom". Å andra sidan känner jag skam. Om folk liksom visste. Psykisk ohälsa är inte accepterat idag. Iallafall inte om man själv arbetar som socionom. Det är som att det ändå måste vara nån skillnad mellan "vi" och "dom".
 
Fast är det nån som förstår så borde det ju vara socionomer. Men det är väl skillnad om man går in i väggen på grund av jobbet eller om man som jag går omkring med en diagnos på personlighetsstörning. Kan man vara "störd" och normal? Jag vill inte döma andra men jag vet att jag dömer mig själv.
 
Ny medicin nu. Börjar äta den i övermorgon för Fluoxetinet måste lämna kroppen först. Hoppas på detta nu, för SÅHÄR KAN JAG BARA INTE HA DET!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0