Håll mitt hjärta

Jag är så känslig!

Träffade tomten idag efter att jag handlat på lokala ica. Han satt och bjöd på skumtomtar och pepparkakor.
Tomten: Får det lov att vara en skumtomte?
Jag:nej, tack men jag kanske kan ta en pepparkaka?
Tomten: ja,visst men du måste nog ha en i varje ben.
Jag: ja du har nog rätt...
(Jag tar en kaka till)
Jag: tack så mycket.
Tomten: det var så lite, det är du värd.
Jag ler lite och går därifrån med gråten brännande bakom ögonlocken och en klump i halsen. Varför är det så svårt att tycka om mig. Inte för andra kanske, men för mig.

Drömde inatt att jag var tillbaks i skolan och att mina klassisar försökte håna mig, jag vred mig i sängen. J märkte det och klappade på mig halvt i sömnen och försökte lugna mig. Det jag varit med om - inget speciellt. Varför har det då satt så svåra ärr i mig.

Jag fortsätter jobba på min självkänsla. Verkar vara ett evighetsjobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0