Hur ska jag kunna sova inatt?

Nu har hon hört av sig igen.
Det var ett och ett halvt år sen det tog slut.
Men ångesten hoppade fram så fort jag läst hennes små rader på detdära-webbcommunityt.
Jag är arg på henne för vad hon gjorde med mig och jag är arg på mig själv för de minnesbilder som pockar på i min näthinna. Ingen annan har förr eller senare fått mig att känna mig så värdelös. Men sen kom hon med en present och log sitt lilla leende, och jag smälte varje gång.

Det blev många presenter under det där knappa halvåret. 
Vår relation var en ständig bergochdalbana från dag 1 och jag vågar inte ens åka sådana på riktigt.

Jag gick in i det med åtminstone halvöppna ögon. 

Vad är det för ett jävla självskadebeteende?


Och varför känns det som att hon fortfarande har sån makt över mig?

Jag som trodde att jag kommit längre än så.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0