vart tog mänskligheten vägen i vården?

En liten stund med min kaffekopp (som blivit en alltmer kär vän). Känner mig:

Irriterad, på vårdcentralen. Jag har lågt blodvärde och nu också väldigt lågt blodtryck (borde inte ha det pga kronisk sjukdom, har ätit blodtryckssänkande i ca 8 år). Har haft lågt blodvärde förr om åren också. Slutade med järntabletter (duroferon) i nov tror jag och skulle komma och testa mig i jan. Det är nu april och sedan i januari har det vid ett flertal tillfällen konstaterats att värdet är lågt och att det kan vara orsaken till min trötthet. Men inte ska man väl göra nåt åt det? Sätta in behandling? Nejdå, jag ska bara gå och testa mig hela tiden tydligen. Jag är trött på att vara trött och jag är trött på att springa på vårdcentralen hela tiden utan att något blir bättre. Testade sist järndepåer eller nåt sånt + lämnade in a-prov. Idag fick jag ett brev från "min" läkare, "jag ber er lämna blod på labbet för att kolla blodvärde och (om) det är lågt kommer vi vidare med utredning".
Har läkarmänniskan inte ens läst provsvaren??? Han brydde sig iaf inte om att meddela var det var. Vidare med utredning! Jag tror jag blir tokig! Han har inte läst i journalen att han l'mnat samma besked till mig två gånger tidigare??? Detta är inte hjärnkirurgi, det handlar om lågt blodvärde, men det ska ju vara enkelt att fixa tycker man.

Jag har förstått att vårdcentralerna får en summa för varje gång man besöker vc från landstinget. Jag går numera till en privat vårdcentral och det är väl därför det ligger i deras intresse att jag springer där jämt utan att någon förbättring sker och utan att någon insats görs. Jag är bara en bricka i deras ekonomiska system????

Jaja, slutklagat. Annars mår jag ganska bra :) Snart helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0