så som natten längtar till sin grynings ljus

Trött efter jobbet. Hungrig. Väntar på Honom. Maten står på spisen och småputtrar.

Egentligen skulle jag ha varit på en träff inför en möhippa, men jag orkar faktiskt inte. Jag känner inte de andra tjejerna alls och de har allihop känt den blivande bruden många, många år. Till skillnad från mig som jobbat med henne och känt henne kanske 1-2 år nånting. Jag tänker att de fixar det där bra utan mig. Förra träffen kände jag att mina förslag ändå inte var så "hippa". Känner mig sårbar nu och vill inte bli sådär låg igen. Därför väljer jag att vara hemma med Honom. Bara ta det lugnt.

Träffat 50 barn idag, kanske inte konstigt att man blir trött... Försöker lära mig allas namn och det tar på krafterna.

Mår egentligen inte dåligt, är i gränslandet och känner mig ja, sårbar.





(rubriktiteln: sång av/med Gertrud Stenung)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0