Jag är naiv!

Jag är väl naiv men det känns rätt bra ibland. Tänker på hur nyheterna fullkomligt svämmar över av rapporter från Gaza. Blodiga barn, oskyldiga offer och hjälpsändningar som råkar illa ut. Jag är inte speciellt insatt och vill inte ens se att det finns en sida som det är mer synd om än den andra. Det enda jag kan tänka på är hur sorgligt och hemskt det är vad människor gör med varandra. På nyheterna pratade de om att ena sidan hade använt "inhumana" stridsmetoder och då undrar jag: vilka stridsmetoder är humana? Krig kan inte vara humant. Jag vill inte tro det. Jag är väl extra känslig, men jag tycker det är så vidrigt och jag vill inte ens bli en av de kalla cyniska människorna som menar på att det är nödvändigt att strida och kriga. 

Kan inte människor vara lite mer mänskliga mot varandra? Vad är det för avstånd som skiljer människor åt och som gör att de tycker det är rättfärdigat att döda okända människor? Jag låter som världens präktigaste men det skiter jag i. Man måste inte älska sin omvärld, men krig?? Jag vill inte ens förstå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0