Dikter till en omöjlig kärlek


När jag läser den här dikten slås jag av hur den påminner mig om S och hur jag känner inför henne. Det är nästan skrämmande hur väl den stämmer in.




Dikter till en omöjlig kärlek

Skymten av dig
mer brännannde
än någon sol
Jag sträcker fram handen
och tar den tillbaka igen

Det är omöjligt
att tänka på en fortsättning
Känslans rörelse
är hejdlös
Dess utsträckning finns inte.
Dess väg till gemenskap finns inte

Jag försöker säga saker
så rakt som möjligt till dig
Jag är rädd för det ordlösa
Jag är rädd för det orörliga
Nu tänker jag på dig var stund
Drömmer om dig
Och vet att denna bindning
är ogin mot oss båda
Ja omöjlig omöjlig omöjlig

(Willy Granqvist)


Kommentarer
Postat av: Linda

SV: jag vet mycket väl att flera känner så och det gör mig ledsen. Nej det har jag inte testat men jag ska göra det snart.. har du testat?

2008-11-17 @ 23:57:18
URL: http://loserangel.blogg.se/
Postat av: Liv

Hej Linda! Ja visst är det tråkigt att det är så många som går runt och mår riktigt dåligt. Jag har inte provat DBT, men ska kanske få göra det snart. Det verkar bra iaf tycker jag. Kram/Liv

2008-11-18 @ 17:21:45
Postat av: johanna

vilken fin dikt verkligen

2008-11-21 @ 17:30:51
URL: http://scorpiongirl80.blogg.se/
Postat av: Liv

Hej Johanna! Ja visst är det, det är en av mina absoluta favoriter som jag bara snubblade över en dag.

2008-11-24 @ 23:00:17
URL: http://livetsvatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0