thåström och stearinljus

Idag har jag bara varit oförklarligt ledsen. Tänker ibland att det är nåt som är fel, att jag tex lider brist på nåt, typ järn. Eller att jag förtränger nåt, att det är min kropps sätt att signalera på nåt freudianskt vis. Men jag kanske bara är ledsen helt enkelt. Om nu mitt möte är av godo, varför är jag då så ledsen? Och om det är av ondo, varför mår jag så otroligt bra när vi är tillsammans? Jag kanske tänker för mycket helt enkelt... Jag sitter vid datorn i min stearinljusupplysta lägenhet och lyssnar på Thåströms skiva Skebokvarnsv. 209: fanfanfan... Har tänt rökelse som jag köpte på semesterresa med exet i somras. Rökelsepaketet har legat och väntat i över ett halvår på att jag ska känna att det är rätt tillfälle. Så idag tände jag en rökelsepinne som ska lukta eukalyptus, men det luktar och ryker så mycket att jag var tvungen att öppna balkongdörren... Jag är inte så här svår och deppig alla dagar. Men idag. Jag hoppas imorgon är en bättre dag och sen på fredag ska vi ses igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0