Mina första ord.

Jag prövar något nytt. Klockan närmar sig midnatt och här sitter jag och skriver till ljudet av en gammal Turid-skiva. Hennes magiska röst och gripande texter liksom flödar ut i mitt stökiga vardagsrum. Idag är det onsdag och jag har blivit frisk och känner att just nu är det dags att pröva något nytt. Jag trodde aldrig att jag skulle bli en bloggare, men här sitter jag ändå och skriver och undrar om mina ord kommer att bli lästa eller om de bara studsar ut i internets svarta hål? Det kanske inte spelar så stor roll. Jag får skriva ändå. Flera dagar nu har varit fyllda av mer eller mindre dåliga tv-program och alldeles för många timmar framför datorn. Det kanske borde vara så när man är sjuk, men nu är jag frisk och jag tänker att det är så lätt att fastna. Man dumzappar ett par gånger per minut och sjunker längre och längre ner i soffan. ser inte på något speciellt tv-program för inget är tillräckligt intressant, istället försöker man titta på flera program samtidigt. Jag är nog inte ensam om detta. Men nu gör jag nåt åt det. Jag går ut i den vårvintriga natten och tar en promenad istället. Det kanske till och med är stjärnklart ute? Nån som gör mig sällskap?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0