Röda ljus och kramrock...

Idag är det alla hjärtans dag och eftersom jag nu inte har en liten 'vän i viken' tänkte jag ändå göra denna dag till nåt lite speciellt. på dagen träffade jag en kompis och jag och hon och hennes lilla barn promenerade i solskenet (det var vackert men jävligt kallt). Sen gick vi och åt lunch på en thailändsk restaurang. Jordnötssås är inte illa alls...sen bar det av hemåt för jag hade faktiskt bokat en en massör som skulle komma hem till mig och massera mig. i en hel timme blev jag knådad och nu känner jag mig pånyttfödd nästan. kvällen spenderades framför en amerikansk romantisk film som heter a walk to remember. Jag erkänner: tårarna rann ymnigt nerför mina kinder. Trots att jag ibland trasslar in mig i diskussioner kring våra föreställningar av genus, sexualitet och så vidare har jag inga problem att tycka om att se en riktig hollywoodsk "tjejfilm". Det är bara att ta av sig sina genusglasögon först. Till filmen avnjöts en skål chokladpudding med kanelgrädde topppad med julens hjärtformade (såklart) pepparkakor. När ska man egentligen äta upp pepparkakorna, man kanske kan bjuda på dem till påsk? Jag är nöjd ialla fall med min dag, och nu ska jag ta och krypa till kojs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0