Lördagskväll i lyan.

Ikväll är det jag, datorn och mysbyxorna. Och Ebba Forsberg i stereon. Sms:ade några kompisar men alla var upptagna på annat håll. Men det gör inte så mycket. Jag jobbar imorgon igen, så en krogrunda hade inte varit aktuellt ändå, speciellt inte med tanke på 'min lilla ekonomiska situation'. en nyinflyttad granne ringde på och jag blev faktiskt väldig glad av det. En ung kille som presenterade sig och frågade om han fick låna min sopskyffel. Det fick han förstås. Sen var det inget mer med det men en del av mig hoppas att han kommer tillbaks en annan gång. Kanske kan jag låna ut en kopp socker? För det är väl sånt man lånar av varandra om man bor grannar? :-) Vad roligt det skulle vara om han ringde på och frågade efter nåt helt konstigt, typ ..längdskidor...eller...beska droppar. Då hade jag inte kunnat hjälpa honom. För här finns varken det ena eller det andra. Nu har jag ju för tillfället ett hyfsat välfyllt barskåp men några beska droppar har jag inte. Nej jag går nog och lägger mig istället. Börjar på en ny bok. Läste ut Nattskärran av Kjell Eriksson tidigare idag. En helt okej deckarhistoria med mycket spänning, speciellt mot slutet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0