Jobbsöndag och tv4deckarsöndag.

Tittade på Wallander-deckaren på tv4 nyss - Innan frosten. Johanna Sällström spelar Kurts envisa och starka dotter. Det känns lite underligt att se henne spela teater nu när hon är död. Hon verkade vara en så stark och liksom sund ung kvinna och så gick hon bara och dog. Jag förstår det inte.  Men det är väl så, ingen är helt förskonad  från osäkerhet och tvivel. Själv har jag haft en bra och ganska lugn söndag på jobbet. Laga mat, diska, fixa fika. Dagen har liksom tickat på i en slags sakta mak. Nu är jag trött och ska väl ta mig i säng. Men först lägger jag lite bönor i blöt över natten. Jag gillar det lite långsamma som det innebär att fixa egna bönor och inte köpa på burk. Först skölja, sen blötlägga ca 8 timmar, sen skölja igen och sen koka en halvtimme till en timme. Det känns mysigt på nåt vis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0