personligt

Hej igen mitt lilla cyberkrypin. Idag är det tisdag och för mig innebär dagen:
  1. 'tvätt-vm', två maskiner på tork och två till snurrar som bäst.
  2. personalmöte
  3. träffa S och fira en flytt från det förgångna. En flaska vin är inhandlad och ikväll ska jag berätta vad jag känner. Nu finns inga ursäkter längre, det är bara att bejaka. Lääskigt...
Igår träffade jag min föredetta för första gången sen det blev slut. Vi har inte setts sen i augusti. Det var jag som tog kontakt för jag ville göra ett mentalt avslut och också på ett sätt försonas så man kan gå vidare. Innan var jag nervös och en massa tankar snurrade "tänk om vi ser varandra och jag plötsligt känner mig jätteförälskad igen" och annat. Men sen träffades vi på vår vanliga mötesplats och efter en stund när vi båda hade satt oss ned på ett café med uteservering (Ja det gick fint att sitta ute och fika!!) så släppte det mesta av nervositeten. Vi pratade på som förut och det mesta var sig likt förutom att det fanns en ny distans. Hos mig fanns ingen kärlek, men ömhet inför människan framför som mått rätt dåligt över sitt beteende. det var som att vi förlöste varandra där. Fria från skuld kunde vi gå vidare. Vi kanske ses igen som vänner, men vi kommer inte träffas regelbundet eller så. Nej nu är tvätt nummer tre och fyra klar så nu kan jag inte sitta här längre, so long!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0