Hand in my pocket

Lördagsmorgon. Vaknade kl 7 trots att jag inte släckte lampan förrän kl 00.45. Hade sett på äventyrsfilmen Cast away, där Tom Hanks rollfigur är med i en flygolycka och hamnar på öde ö där han försöker överleva. Jag gillar sådana filmer, ödeögrejen. Undrar liksom vad det gör med en, att vara utlämnad till naturen och sig själv. Nuförtiden är det svårt att klara sig utan sin mobil, iaf för mig. Man bestämmer ofta att man hörs närmare senare istället för att från början bestämma tid och plats.

J är upptagen hela helgen, sen i onsdags. Det betyder att jag måste sysselsätta mig. Av erfarenhet vet jag att alltför många timmar i min ensamhet i lägenheten är skadligt för mig. Jag börjar göra meningslösa saker som att sortera papper och jag börjar tänka mer negativa saker. Försökte få tag på nån kompis att träffa på stan igår kväll, men fick inget napp så då blev det alltså tv-kväll själv. Men idag ska jag träffa en kär vän och äta glass på stan, det ska bli mysigt.

Mår man dåligt, så kan det vara viktigt och bra att planera in saker att göra på helgerna. Att ha nånting att se fram emot brukar hjälpa. Det är så lätt att hamna i sin lägenhet och inte komma ut alls. Det är inte alls nyttigt, och gör en inte gladare. Vi behöver andra människor och vi behöver lämna hemmet.

Nu ska jag ta mig an den här dagen.


Rubriklåttitel: Alanis Morisette


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0