28 dagar




Äntligen semester. Det har känts som en evighet tills jag blev ledig men nu är jag ledig i tre hela veckor.
Och det känns...tomt på nåt vis. Jag är trött som fan och känner mig sliten.
För exakt fyra veckor sedan var det midsommarafton och jag gick på som vanligt på jakt efter något annat. En annan känsla än den jag hade. Alkohol. Men jag har fortfarande inte druckit nåt sedan midsommarafton. 28 dagars nykterhet.
(Får mig osökt att tänka på filmen 28 dagar med Sandra Bullock, nån som sett den?) Många dagar har det gått väldigt bra och tanken på flaskan har bara kommit och gått igen, men ibland så stannar de destruktiva impulserna, tankarna kvar och liksom pockar på uppmärksamhet. I tisdags stod jag med vodkaflaskan i hand. Det hade varit så enkelt att bara låta spriten rina nedför strupen, men det som till slut hindrade mig var följande 1) jag är rädd för antabusalkohol-reaktionen. 2) jag skulle gå på samtal på beroendeenheten dagen efter. Denna gång valde jag rätt.

Kommentarer
Postat av: Miiqa - jag överlevde min barndom

Jag har sett 28 dagar, en underbar film. Du är stark som väljer rätt väg!

2009-08-16 @ 23:45:21
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/
Postat av: Liv

Tack Miiqa för support. Jag älskar verkligen 28 dagar, har sett den mååånga gånger.

2010-05-27 @ 19:00:30
URL: http://livetsvatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0