Thåström, privatekonomi och CSN-brev

Häromdagen fick jag mitt första återbetalningsbrev från CSN. Jag slutade studera för ett år sedan och under detta år som jag inte pluggat på har min skuld vuxit med 3870 kronor.  Har nu uppnått en nätt skuldsumma av 188 136 kronor. Puh! Man får ta till allsköns avslappningstekniker och affirmationer får att inte få en panikattack... Jag inser att jag måste börja tänka mer på var mina pengar egentligen tar vägen och se till att jag har tillräckligt med stålar för att betala CSN räkningarna. Dessutom tittade jag på uppdrag granskning igår och det visade sig förstås att jag har placerat mina små sparpengar i en fond som går riktigt dåligt, vilket tydligen swedbank lyckats mörka... Som tur är så är ju inte pengar allt. Thåström gör mig ändå lite glad, trots att skivan jag lyssnar på, Skebokvarnsv. 209, är rätt fylld av vemod.  Dagens höjdpunkt var att jag åkte till Nyköping och hälsade på några gamla klasskamrater från folkhögskoletiden, lunch och fika och samtal fyllda av barnsnack. Alltid kul att träffa gamla vänner. Blir inte så ofta när man bor på olika ställen. Nu har Thåström tystnat i skivspelaren och jag tror jag tar och går och lägger mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0